Nieuws

Club2018 | ​Ondernemers van het eerste uur bij lancering Club2018

Delen

Club2018 | ​Ondernemers van het eerste uur bij lancering Club2018

LEEUWARDEN – Onder grote belangstelling is dinsdagmiddag Club2018 officieel van start gegaan. Veel vertegenwoordigers van de media zagen hoe de Club2018-leden, door Ton F. van Dijk aangemerkt als de ,,strijders van het eerste uur”, de speciale sponsorkist in ontvangst namen.

Club2018 is een sponsorprogramma van Leeuwarden-Fryslân 2018 dat zich met name richt op ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf. Wie een bedrag van 2.018 euro betaalt, doet mee en steunt de organisatie in haar ambitie om in het jaar 2018 een in alle opzichten geslaagde Culturele Hoofdstad van Europa te zijn.

Weduwe Joustra

Op het podium van de beursvloer van TEL2015 motiveerde Heleen Sonnenberg van Weduwe Joustra (Sneek) haar deelname aan Club2018 als volgt: ,,Wij, de ondernemers , spelen een belangrijke rol in het succes van Culturele Hoofdstad. Als we bijvoorbeeld onze producten voorzien van een logo helpen we mee om de aandacht voor dit project breed uit te dragen. In binnen- en buitenland.”

Sonnenberg toonde een nieuw drankje dat nog geen naam heeft, maar wel een alcoholpercentage: van precies 20,18 procent.

De lightcurb

Een andere ondernemer die tijdens de presentatie aan het woord kwam, was Ate van der Meer. Zijn bedrijf Snakeware ontwikkelde de lightcurb: een apparaat dat werkt als een klein uitzendbaken en dat dankzij een app de artikelen van een ondernemer aanprijst. De app activeert op het moment dat de klant in de buurt van de lightbcurb is.

De lightcurb en de 2018-drank van Weduwe Joustra zijn een paar van de artikelen uit de sponsorkist die elke deelnemer aan Club2018 krijgt. Meer over Club2018 staat op onze website www.2018.nl.

Het team van Leeuwarden-Fryslân 2018 staat ook woensdag nog op TEL2015. We verwelkomen u graag in onze stand (nr. 5448).

De foto is gemaakt door Erikjan Koopmans.