Nieuws

Leeuwarden-Fryslân 2018 zet sterker in op toeristische marketing

Delen

Leeuwarden-Fryslân 2018 zet sterker in op toeristische marketing

LEEUWARDEN - Nu het programma van Culturele Hoofdstad steeds meer vorm krijgt, gaat Leeuwarden-Fryslan 2018 sterker inzetten op de toeristische marketing. Op het gebied van toeristische marketing, hospitality en de nieuwe samenwerking met MerkFryslân staat in 2016 veel te gebeuren. Deze uitdagingen zijn belangrijk en urgent voor Leeuwarden en Friesland.

Culturele Hoofdstad presenteert zich komend jaar op belangrijke toerisme beurzen, zoals de ITB in Berlijn en de WTM in Londen. Daarnaast is er een aanvalsplan voor de touroperators en de internationale reispers. Samen met Stenden wordt gewerkt aan een 2018-proof programma voor de toeristische sector in Friesland.

Om de toeristische marketing goed te organiseren is besloten om Hanita van der Schaaf hier helemaal vrij voor te maken. Voor de organisatie van de overige marketing- en communicatieactiviteiten zal een nieuwe collega worden geworven.