Nieuws

Fryslân en Leeuwarden bundelen marketingkrachten voor het culturele jaar

Delen

Fryslân en Leeuwarden bundelen marketingkrachten voor het culturele jaar

Merk Fryslân, Marketing Leeuwarden (gemeente Leeuwarden) en Leeuwarden-Fryslân 2018 Culturele Hoofdstad van Europa werken op gebied van marketing en communicatie vanaf april intensief samen. Met het culturele hoofdstadjaar in zicht, vestigen de drie marketingafdelingen zich gezamenlijk in één kantoor.

De drie partijen zitten straks niet alleen fysiek bij elkaar, zij werken ook samen aan de uitvoering van de marketing en communicatie rondom Fryslân en Leeuwarden. De focus (en gemene deler) is het culturele hoofdstadjaar Leeuwarden-Fryslân 2018. Alle partijen communiceren vanaf dit voorjaar in eenzelfde stijl.

Eerder dit jaar hebben de partners in toeristische informatievoorziening voor Leeuwarden (VVV Leeuwarden, Uitkade en Marketing Leeuwarden) hun websites samengevoegd tot één gezamenlijke website www.mooileeuwarden.nl.

Leeuwarden-Fryslân 2018 en Merk Fryslân lanceren binnenkort www.friesland.nl, de nieuwe digitale voordeur voor LF2018 en toeristisch Fryslân. De websites van de drie partijen worden onderling aan elkaar gekoppeld om de digitale informatievoorziening zo uniform mogelijk te maken.

Op 3 april verhuizen de marketing- & communicatiemedewerkers van de drie organisaties naar de Zuidergrachtswal 2 in Leeuwarden, vlak bij de Blokhuispoort. De overige organisatie van de Leeuwarden-Fryslân 2018 blijft gevestigd in de Blokhuispoort.